Opdrachtgever: IBM Nederland
Bureau: MTVR – Moving Target Virtual Reality
Werkzaamheden: Virtual Reality als versneller van communicatie & inclusie
Regio: Nederland / Internationaal
Hoe maak je de kracht van nieuwe technologie tastbaar voor een organisatie die al overloopt van communicatiemiddelen? Voor IBM organiseerden we twee sessies waarin virtual reality niet alleen werd besproken, maar ook beleefd.
Interactieve presentatie voor IBM iX
Wat kan VR toevoegen aan de bestaande communicatiemiddelen van IBM? Hoe kan het meer zijn dan decks, video’s en workshops?
Young IBM Meetup
Hoe kan VR bijdragen aan het Diversity & Inclusion-programma en mensen dichter bij elkaar brengen?
We kozen voor compacte, hands-on sessies waarin de meerwaarde van 360° VR direct voelbaar werd. Niet vanuit theorie, maar door ervaring:
Live demo’s van 360° experiences en interactieve omgevingen
Korte case-stories om de impact van VR concreet te maken
Co-creatie-opdrachten waarin deelnemers zelf toepassingen bedachten
De sessies lieten zien hoe VR communicatie kan verdiepen en inclusie kan versterken. Door letterlijk door de ogen van een ander te kijken, ontstond meer empathie en nieuwe ideeën. Voor IBM betekende dit niet zomaar een nieuwe tool, maar een versneller: technologie die verbinding legt waar woorden soms tekortschieten.