Buro: @MSTERDAM / VirTube

Account wereldwijd: TBWA / Hakuhodo

Werkzaamheden: online marketingstrategie – creatie & productie

Regio: Europa (24 landen)

Doelstelling: Consumenten en het bedrijfsleven in Europa overtuigen om de eerste digitale Canon foto- en videocamera’s te kopen.

Canon Europe – Introductie Digital IXUS

De lancering van de eerste digitale IXUS-camera’s was een kantelpunt voor Canon. Hoe overtuig je consumenten van een compleet nieuw product — nog vóór ze de winkel binnenstappen?

Onze strategie

Fase 1
We gaven consumenten virtueel toegang tot de camera, nog voordat ze hem in handen hadden. Via een interactieve online campagne konden ze de functies zelf ontdekken en in detail bekijken. Zo groeide het vertrouwen dat de IXUS hun eerste digitale camera moest worden. Na aankoop bevestigden we hun keuze opnieuw: dit is de beste camera die je kon kopen.

Fase 2
Om de introductie te verdiepen, ontwikkelden we cd-roms met uitgebreide productinformatie en beeldmateriaal van de nieuwe collectie. Deze werden verspreid onder Europese dealers en vakmedia, zodat de campagne ook in de verkoopkanalen werd versterkt.

Creatie & productie

De online campagne werd uitgerold in 24 Europese landen. Consumenten konden een virtuele camera activeren en via hotspots de functies zelf ervaren. Een innovatieve aanpak die de drempel verlaagde en nieuwsgierigheid opwekte.

Het resultaat

De campagne werd een groot succes en zorgde voor een vliegende start van de Digital IXUS in Europa. Canon liet zien dat digitale innovatie niet alleen in de camera zat, maar ook in de manier waarop je een product introduceert.

Canon XL1S (B2C & B2B)

Strategie

De strategie was vergelijkbaar met die van de Digital IXUS-reeks: potentiële kopers al vóór aankoop overtuigen door hen online kennis te laten maken met alle functies en mogelijkheden.

 

Creatie & Productie

Voor de introductie van de XL1S-videocamera’s in Europa (24 landen) ontwikkelden we een online campagne met een virtuele versie van de camcorder. Bezoekers konden de camera activeren en zien draaien, en via verschillende hotspots ontdekken wat de camera te bieden heeft. Zo ervaarden zij alle functies op een interactieve manier, nog voordat ze naar de winkel gingen.

Canon Can Help (B2B) High Volume Copiers

Deze website (inclusief CMS en software) is speciaal ontwikkeld, ontworpen en gehost voor de Business Solutions-afdeling van de pan-Europese B2B-markt en wil één ontmoetingspunt creëren voor alle 15 landen die deelnemen aan de CanonCanHelp-campagne.