Buro: Moving Target Creative Agency, Just c-design
Werkzaamheden: strategie, conceptontwikkeling, creatie en productie
Regio: Nederland
Doelstellingen:
–De unieke verzameling en het gedachtegoed achter deze verzameling publiek maken
– Ontsluiten van de collectie t.b.v. musea
Hoe maak je een bijzondere verzameling toegankelijk voor een breed publiek? De Stichting H. Keijser wilde niet alleen 900 unieke rammelaars uit alle tijden en culturen zichtbaar maken, maar ook het gedachtegoed van verzamelaar Heinz Keijser (1911–1988) levend houden.
In samenwerking met de stichting ontwikkelden we een strategie en concept om de collectie te ontsluiten. Het doel was tweeledig:
Het publiek laten kennismaken met de rijkdom en diversiteit van de verzameling
De collectie beschikbaar maken voor musea en onderzoekers
We kozen voor een digitale presentatie waarin de objecten centraal staan. Bezoekers kunnen eenvoudig door de collectie bladeren, inzoomen op details en via een zoekscherm hun eigen ontdekkingsreis maken.
De website www.collectiekeijser.nl maakt de hele collectie voor iedereen toegankelijk. Zo blijft het levenswerk van Heinz Keijser niet verborgen, maar zichtbaar en inspirerend — voor liefhebbers, onderzoekers en musea.
Deze case laat zien hoe strategie, design en digitale productie samen erfgoed tastbaar én toekomstbestendig kunnen maken. www.collectiekeijser.nl