Microsoft / MSN

MSN
Buro: @MSTERDAM / VirTube
Account wereldwijd: McCann-Erickson
Werkzaamheden: communicatiestrategie, conceptontwikkeling, creatie en productie
Regio: Nederland
Doelstellingen:
– MSN.nl positioneren als de best bezochte website van Nederland ( 3 jaar nr 1)
– Merkbekendheid vergroten van MSN-producten zoals Hotmail en MSN Search
– Groei in het aantal actieve gebruikers van MSN-diensten realiseren

MSN.nl – Consumentencampagne met Papi

Hoe maak je een online merk met talloze diensten herkenbaar en samenhangend voor miljoenen gebruikers? Voor MSN.nl ontwikkelden we een nationale campagne die de veelzijdigheid van het platform tastbaar maakte — met een vrolijk en herkenbaar gezicht.

Onze aanpak

Centraal in de campagne stond Papi: een stripfiguur geïnspireerd op het iconische MSN-vlindersymbool. Papi was meer dan een mascotte. Hij werd de gids van het platform, verscheen op pagina’s waar gebruikers actief waren en gaf contextuele suggesties voor andere MSN-diensten. Zo bracht hij eenheid, versterkte hij de merkbeleving en maakte hij de digitale wereld van MSN persoonlijker en toegankelijker.

Van strategie en concept tot creatie en stijlgids: we ontwierpen de volledige campagne met focus op consistentie en impact.

Het resultaat

De introductie van Papi zorgde voor meer samenhang in de merkervaring en vergrootte zowel de zichtbaarheid van afzonderlijke diensten als de merkbekendheid van MSN als geheel.

De campagne kreeg bovendien een stevige impuls door samenwerkingen met platforms als De Telegraaf, NOS, De Telefoongids, ANWB, Vrouwonline en NU.nl — onder meer bij de lancering van MSN Explorer.

🏆 Het resultaat bleef niet onopgemerkt: de campagne werd bekroond met de EMEA “Case of the Year” Award.

Papi bewees dat een merkicoon niet alleen sympathie kan wekken, maar ook richting en structuur kan geven aan een breed en complex productaanbod.

MSN Advantage Marketing (B2B)

In opdracht van MSN Advantage Marketing ontwikkelden we een maatwerk workshop en verkooppresentatie, specifiek bedoeld om te pitchen bij de tien grootste reclamebureaus van Nederland en Europa.